menu

Δευτέρα 8 Φεβρουαρίου 2016

Αυτοσχεδιασμοί με το κλαρίνο του Αντώνη ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ

-Ο Αντώνης ΠΑΡΑΣΚΕΥΑΣ   γεννήθηκε το  1935 στην Δεσκάτη Γρεβενών και δεν την αποχωρίστηκε  έως και σήμερα. 
Είναι αυτοδίδακτος μουσικός, μάστορας  στο κλαρίνο και από ηλικίας δώδεκα  (12) ετών ήταν πάντα 
παρών σε  όλες τις  χαρές (γλέντια, γάμους, έθιμα και εκδηλώσεις.) όλης της περιοχής. Ακόμη και σήμερα παραδίδει μαθήματα κλαρίνου  δωρεάν σε νέους.
-Δυστυχώς η χιλιομετρική  απόσταση ↴↴↴  από τα μεγάλα αστικά κέντρα δεν βοήθησε τον κ. Αντώνη να προβληθεί περισσότερο, γι' αυτό και υπάρχουν ελάχιστες κασέτες,  κυρίως από τοπικά γλέντια. 
-Κάνοντας μια βόλτα στη Δεσκάτη σίγουρα θα τον συναντήσεις στον κεντρικό δρόμο, πάντα περιποιημένος και με ένα πλατύ χαμόγελο. 

-Κάπως έτσι τον συνάντησα κι εγώ, του είπα μια καλημέρα  και είπαμε δυο κουβέντες για το μεράκι του (κλαρίνο). 

-Σε παρότρυνσή μου αν έχει κασέτες για να τις μετατρέψω σε ψηφιακή μορφή και να μείνουν τ΄ακούσματα της περιοχής στις νεώτερες γενιές, μου εξέφρασε και το παράπονό του. Ενώ τον μαγνητοφωνούσαν ή έδινε κασέτες σε διάφορους αν και ζητούσε επιμόνως για κάποιο αντίγραφο, δυστυχώς κανείς δεν ανταποκρίθηκε, τι κρίμα !!!!. 
-Αποχαιρετώντας μου λέει μια στιγμή.....  -πετάγεται στην διπλανή γειτονιά - (όπου είναι το σπιτικό του) και σε ένα λεπτό μου έφερε μια κασέτα με αυτοσχεδιασμούς δικούς του και βυζαντινούς ύμνους και την μετέτρεψα σε ψηφιακό ήχο (CD), δύο εκ των οποίων ακούγονται στα παρακάτω βίντεο.

-Ίσως να είναι καλύτερα έτσι, γιατί έμεινε  γνήσιος  ως άνθρωπος και μουσικός. 

-Αισθάνθηκα κι εγώ με τη σειρά μου την ανάγκη  να του αφιερώσω πέντε αράδες και δύο μουσικά βίντεο από την παραπάνω κασέτα και τον ευχαριστώ.-

Επιμέλεια: Στέργιος Γ. Παλπάνης



2 σχόλια:

  1. Ανώνυμος13:01

    Καλησπέρα. Μήπως θα μπορούσα να ξέρω ποιός έχει κάνει την ηχογράφηση και ποιός υπογράφει τη συνέντευξη;; Θα ήθελα να χρησιμοποιήσω το υλικό ως αναφορά στην διπλωματική μου εργασία. Μαρία Λ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. -Η ηχογράφηση έγινε το έτος 1994 από τον ανεψιό του Γιώργο ΠΑΡΑΣΚΕΥΑ και την εταιρία "ΗΧΟΓΕΝΝΗΣΗ" στα Τρίκαλα.
      -Η συνέντευξη έγινε 29-01-2013 από τον διαχειριστή της ιστοσελίδας Στέργιο Γ. Παλπάνη.-

      Διαγραφή

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *